طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
شركت نوپرداز زمينه طراحي سايت، طراحي اپليكيشن موبايل، طراحي فروشگاه اينترنتي سئو و ديجيتال ماركتينگ فعاليت مي نمايد

امكانات و ويژگي هايي كه براي سايت هاي خبري ايراني مورد استفاده قرار مي گيرد بايد به صورت زير باشد:

طراحی سایت خبری

براي اطلاع رساني راحت تر اخبار به عموم مي توان از سايت هاي خبري استفاده كرد،دسترسي به اخبار و با استفاده از گرافيك زيبا در سايت هاي خبري باعث مي شود كه مردم علاقه به سايت خبري داشته باشند و بازديد كنندگان بتوانند از اخبار با سنديت در سايت خبري استفاده كنند و قسمتي كه خيلي مهم هست و باعث مي شود كاربران به سايت خبري اعتماد داشته باشند.

آپديت كردن اخبار در طول روز خيلي مهم هست كه بايد در سايت قرار داده شود.

قالب سايت هاي خبري بايد بسيار زيبا باشد تا اخبار به صورت كاربرپسند نمايش داده شود.

استفاده از تصاوير بسيار زيبا در اخبار كه مربوط به خبر مي باشد و كاربران با استفاده از تصاوير بتوانند متوجه شوند كه موضوع خبر در چه رابطه اي مي باشد و علاقه مند مي شوند كه از اطلاعات ارائه شده استفاده كنند.

كلمات كليدي در سايت باعث مي شود امكانات فوق العاده اي به سايت داده شود.

گذاشتن امكاناتي از قبيل ارسال و دريافت نظرات كاربران در سايت خبري باعث مي شود كه امكانات سايت خبري با نظرات كاربران باشد و سايت مورد نظر كاربران را ايجاد كنيم.

در زمينه هاي مختلف اخبار در سايت قرار داده شود تا كاربران متفاوتي را براي سايت داشته باشيم و باعث مي شود سايت خبري بازديدكنندگان زيادي داشته باشد.

گذاشتن اخبار با زبان هاي متفاوت باعث مي شود كه به غير از كاربران فارسي،كاربران ديگر زبان ها از سايت و اخبار ارائه شده استفاده كنند.

قرار دادن ويدئو در سايت براي جلب مخاطباني كه طرفدار اخبارويدئويي هستند اثر بخش خواهد بود.

گذاشتن اخبار به صورت ساده در سايت باعث مي شود كه كاربران به راحتي از اخبار استفاده كنند.

اسلايدر در سايت هاي خبري باعث مي شود كه سايت خبري زيبايي ارائه داده شود.

انتخاب اخباري كه توسط كاربران پسنديده شده است باعث مي شود كه كاربران به اخبار ارائه شده علاقه داشته باشند.

قرار دادن مشاوره براي راهنمايي كاربران به اخبار در سايت باعث مي شود دسترسي آسان تر شود.

انتشار اخبار در شبكه هاي اجتماعي مختلف باعث مي شود كه هم كاربران دسترسي فراواني داشته باشند و هم باعث مي شود كه سايت خبري بيشتر بين كاربران رواج پيدا كند.

حذف اخبارهايي كه در روزهاي قبلي در سايت قرار داده شده است باعث مي شود كه سايت داراي اخبار روز باشد.

سوژه هاي اخبار كه در سايت قرار داده مي شود بايد طبق علاقه ي كاربران باشد كه اين موارد در نظرات كاربران صورت مي گيرد.

بخش مديريتي در سايت باعث مي شود تا كاربران بتوانند در سايت با مدير ارتباط داشته باشند.

استفاده از جستجوي اخبار در سايت باعث مي شود كه كاربران به راحتي به اخبار دسترسي داشته باشند.

سرعت بارگذاري اخبار در سايت بخش خيلي مهمي مي باشد كه بايد سرعت مناسبي داشته باشد.

استفاده از سئو در سايت خبري باعث مي شود كه اخبار ارائه شده در موتور هاي جستجو در صفحات اوليه قرار بگيرد هميشه كاربران به دنبال صفحات اوليه موتور هاي جستجو مي روند.

با مديريتي خاص مي توان در سايت كاربران بتوانند اخباري قرار دهند اين ويژگي باعث مي شود كاربران زيادي از سايت استفاده كنند.

قرار دادن صوت براي اخبار قسمتي خوبي به حساب مي آيد تا كاربراني كه با شرايط مختلفي كه نمي توانند از مطالب استفاده كنند از صوت به راحتي بهره ببرند.

استاندارد هايي كه براي سايت هاي خبري قرار داده شده است بايد رعايت كرد  تا سايت خبري ايجاد شده يكي از بهترين سايت ها باشند.

استفاده از نمونه كارهايي كه براي سايت خبري مي باشد در سايت ارائه داده شود كه كاربراني كه علاقه دارند در اين بخش فعاليت كنند راهنمايي شود.

اميدورام با استفاده از موارد بيان شده امكانات خوبي را براي سايت خبري داشته باشيد.

مطالب مرتبط: طراحي سايت خبري

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۴:۰۷:۴۵ ] [ وصالي ] [ نظرات (0) ]

چگونه يك طراحي فروشگاه اينترنتي موفق داشته باشيد؟

براي فروش موفق تنها طراحي سايت فروشگاهي كافي نخواهد بود و مي بايست موارد زيادي را در نظر گرفت. اولين قدم، طراحي سايتي خواهد بود كه امكاناتي كامل در زمينه فعاليت شما را داشته باشد. شايد داشتن تمامي امكاناتي كه يك شركت طراحي به شما معرفي مي كند مناسب براي كسب و كار شما نباشد اما بايد هرآنچه براي مخاطب شما مورد نياز است را شناسايي و در فروشگاه خود داشته باشيد.

گام دوم، رعايت اصول استاندارد طراحي فروشگاه اينترنتي مي باشد. اين اصول ابتدا براي هرچه كاربردي تر بودن و سهولت استفاده تمام اقشار از سايت و در درجه بعد براي استاندارد سازي براي موتورهاي جستجو گر بايد انجام پذيرد. زيرا بعد از طراحي فروشگاه اينترنتي حتما نياز به رتبه خوب در صفحات جستجو نسبت به ساير رقبا را پيدا خواهيد كرد. اگر شما يك فروشگاه حرفه اي با تمام امكانات لازم هم داشته باشيد ولي نتوانيد اين امكانات را به مخاطبين معرفي كنيد مسلما موفق نخواهيد بود.

گام آخر و مهم تر از يك طراحي فروشگاه اينترنتي، استراتژي براي معرفي مزاياي فروشگاه اينترنتي طراحي شده و شناساندن آن به كاربران مي باشد. اين راه از طريق بازاريابي اينترنتي (ديجيتال ماركتينگ) قابل انجام خواهد بود. براي بازاريابي اينترنتي حتما برنامه ريزي داشته باشيد و از تجربه و دانش متخصصين در اين زمينه بهره مند شويد.

طراحي فروشگاه اينترنتي

 

در ادامه قصد داريم به نكاتي كه لازم است در طراحي سايت فروشگاه اينترنتي رعايت شوند، اشاره نماييم.

1-دسته بندي مناسب محصولات

سعي كنيد روال سايت كاربر پسند باشد و كاربران با تعداد كمي كليك (حداكثر 4 كليك) به محصولات مورد نظر دست يابند. در صفحه محصولات مي توانيد از فيلترهاي مناسب انتخاب محصول بر اساس رنگ، سايز، نوع محصول و غيره استفاده نماييد تا از كليك هاي اضافه و طولاني جلوگيري شود.

2- كاربري راحت سايت

يكي از نكاتي كه در ابتداي طراحي فروشگاه اينترنتي بايد مد نظر قرار دهيد دسته بندي مناسب محصولات ميباشد. يك فروشگاه اينترنتي با توجه به حجم بسيار زياد اطلاعات كه دارد، بايد ساختار قابل فهمي براي بازديد كنندگان و در نهايت مشتريان وب سايت شما داشته باشد. هر چقدر اين بخش پيچيده تر به نظر بيايد كاربران به راحتي وب سايت شما را رها نموده و وب سايت فروشگاهي ديگر را براي انتخاب كالا و خريد آن در نظر خواهد گرفت.

3- انتخاب تصاوير مناسب براي محصولات

در طراحي فروشگاه اينترنتي بايستي تصاوير مناسب و با كيفيت از محصول و رنگبندي آن نمايش داده شود. در صورتيكه قصد داريد فروش و درآمد خوبي از سايت داشته باشيد حتما از يك عكاس حرفه اي استفاده نماييد.

4- نمايش پاپ-آپ به موقع

فرض كنيد كاربران به محض ورود به سايت با تعدادي پاپ-آپ روبرو شوند چه اتفاقي مي افتد؟ قطعا بيشتر كاربران از سايت شما خارج خواهند شد. پس سعي كنيد از پاپ آپ در جاي مناسب استفاده نماييد.

5- در نظر گرفتن تخفيف جهت خريد محصول

پيشنهاد مي شود براي كساني كه عضو خبرنامه طراحي فروشگاه اينترنتي شما مي شوند درصد تخفيفي در نظر بگيريد اما توجه داشته باشيد كه اين درصد تخفيف وقتي براي كاربر مورد استفاده قرار مي گيرد كه كاربر كاملا با سايت شما آشنا شده و از چگونگي دريافت تخفيف مطلع شده باشد. در اين صورت كاربر به سايت علاقه مند شده و براي خريد بعدي به سايت شما باز مي گردد كه به اين روش ريماركت مي گويند. وقتي در وب سايت فروشگاه اينترنتي تخفيفي براي خريد كاربر در نظر مي گيريد بهترين راه اين است كه اين تخفيف در سبد خريد آن به كاربر نمايش داده شود كه سبب ترغيب در خريد خواهد شد.

6- ايجاد امنيت خريد براي مشتري

مجوز نماد اعتماد الكترونيك باعث امنيت خريد براي مشتريان مي شود، نماد اعتماد از سوي مركز توسعه تجارت الكترونيك كه زير نظر وزارت صنعت و معدن است اعطا مي گردد. در حال حاضر در كشور ما نهادهاي امنيتي، بسيار قوي عمل كرده و اطمينان خاطر كاربران را جهت خريد آنلاين از فروشگاه هاي اينترنتي فراهم نموده اند. در حال حاضر كليه وبسايت هاي فروشگاهي جهت فعاليت خود مي بايست نماد اعتماد الكترونيك را دريافت نمايند.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۳۲:۴۵ ] [ وصالي ] [ نظرات (0) ]

به عنوان يك پزشك، درك مي كنيد كه اولين تصور بيمار از عمل شما بسيار مهم است. چند سال پيش، اولين تصور بيمار از شما توسط تلفن ياويزيت شخصي ايجاد مي شد، اما امروز بيماران بالقوه مي توانند نظرات خود را قبل و يا بعد از آشنايي با عمل شما بيان كنند .  كليد ايجاد يك تصور خوب امروزه ، در طراحي وب سايت پزشكانقرار دارد.

بهترين روش هاي طراحي وب سايت پزشكان

بازديد از وب سايت شما در حال حاضر اولين تعامل بالقوه بيمار با عمل و كارايي شما است. و اگر سايت شما به خوبي طراحي و نگهداري نشود، مي تواند آخرين تعامل بيمار با شما محسوب شود . با ما همراه باشيد تا بيشتر در مورد اينكه چرا پزشكان بايد وبسايت داشته باشند ، بحث كنيم .

چرا طراحي وب براي پزشكان اهميت دارد؟

به عنوان يك پزشك، شما هميشه مشغول هستيد ، بنابراين در اولويت بندي و اهميت وب سايت خود بسيار آسان چشم پوشي خواهيد كرد . با اين حال، در شركت طراحي وب افرا ، ما در مورد اهميت طراحي يك وب سايت  زيبا و بسيار كاربردي تجربه داريم و مي توانيد نمونه كارهاي طراحي وب سايت ما را مشاهده كنيد .

در شركت طراحي وب افرا ، طراحي وب سايت براي پزشكان با نتايج خوب انجام مي شود . تيم طراحي وب افرا با تخصص و تجربه بالا و كنار هم قرار دادن بهترين شيوه هاي طراحي وب سايت پزشكان در خدمت شماست . با كارشناسان ما در تماس باشيد تا در طراحي وب سايت و بهينه سازي وب سايت شما را ياري كنند .

 

يكي از چيزهايي كه بايد به خاطر داشته باشيد اين است كه يك وب سايت پزشك بايد با هدف طراحي شده باشد. اين هدف بايد آموزش دادن بيماران و بهبود كلي تجربه بيمار در مورد تخصص و تجربه و نحوه عملكرد شما باشد.

طراحي وب سايت پزشكان

طراحي وب سايت پزشكان

نكاتي در مورد طراحي وب سايت براي پزشكان

طراحي وب سايت پزشك بايد شامل اطلاعات پزشك باشد

وب سايت شما بايد اطلاعات اوليه را بسيار آسان در اختيار مراجعه كننده قرار دهد . شماره تلفن، آدرس و ساعات كار احتمالا محبوب ترين دليلي است كه بيماران از وب سايت شما بازديد مي كنند، بنابراين اين اطلاعات بايد به راحتي در هر صفحه قرار گيرند.

دلايل ديگري كه بيماران جديد يا بيماران بالقوه جديد به وبسايت شما مراجعه خواهند كرد، اين است كه بيشتر در مورد نحوه ي كار اطلاعات كسب كنند . در وب سايت خود اطلاعاتي در مورد تجربه ها و تخصص هايتان ، نكاتي در مورد نحوه ي نوبت گرفتن ، بيمه هاي مورد قبول و تفاوت كار شما با ديگران قرار دهيد .

وب سايت پزشك بايد شامل چندين صفحه با محتواي جداگانه باشد

اگر شما يك وب سايت پزشك داريد كه كمتر از پنج صفحه است، احتمالا كار ساده اي براي ايجاد اولين تصور انجام نمي دهيد. نكات كوچكي وجود دارد كه باعث خاص شدن وب سايت پزشك و عمل شما مي شود و اين يك فرصت طلايي براي ايجاد اولين تصور در مورد شماست.

اشتباه نكنيد كه چندين مطلب را در يك صفحه فهرست كنيد. اين براي بهينه سازي موتورهاي جستجو مورد استفاده مفيد نيست! اطمينان حاصل كنيد كه يك صفحه جداگانه براي  تخصص و تجربه يك پزشك ، اطلاعات بيمه، تهيه قرار ملاقات و غيره داشته باشيد.

 

طراحي وب سايت ساده و آسان

داشتن چندين صفحه براي هر موضوع خاص كه مي خواهيد در وب سايت خود بحث كنيد ، خوب است .با اين حال، اگر طراحي سايت پزشكي ضعيفي داشته باشيد، اين كار كمك كمي به شما خواهد كرد.

طراحي وب سايت پزشكان

طراحي وب سايت پزشكان

به ياد داشته باشيد كه هدف وب سايت شما ارتقا تجربه بيمار در مورد نحوه ي كار شماست. اگر طراحي وب سايت جالب و با كارايي نباشد و مراجعه كننده به سايت شما نتواند با وب سايت به درستي كار كند ، ارزش وب سايت و عملكرد شما زير سوال خواهد رفت .

فقط به اين دليل كه بيماران و كاربران به راحتي به وب سايت شما هدايت مي شوند ، نمي توان گفت طراحي سايت شما آسان در استفاده است . از دوستان و آشنايان خود بخواهيد به وب سايتتان مراجعه كنند و صفحه ي خاصي را پيدا كنند و بازخورد صادقانه خود را در مورد آسان يا دشوار بودن استفاده از وب سايتتان بيان كنند .اين امر مي تواند به شما كمك كند تا تغييراتي را به وجود آوريد كه تجربه بازديد كننده را بهبود ببخشد . شركت طراحي وب افرا در  خدمت شماست و طراحي وب سايت پزشكي و بهينه سازي صفحات و استفاده آسان از وب سايت را با نيروي متخصص و با تجربه در زمينه ي سئو انجام خواهد داد .

منبع: وب سايت پزشكان


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۲۷:۳۴ ] [ وصالي ] [ نظرات (0) ]

به عنوان يك طراح وب سايت، ضروري است كه هنگام طراحي سايت بين كسب و كار و هنر يك تعادلي ايجاد نماييد. هنگام ايجاد وب سايت توجه به نظرات مشتريان اهميت بالايي دارد و ارتباط آن تيم بايد مناسب باشد. اغلب طراحان حرفه اي زمان انجام يك پروژه را مي دانند و به همين جهت وب سايت هاي مشتريان را به موقع تحويل مي دهند. براي تبديل شدن به يك طراح وب حرفه اي نياز به مهارت هايي داريد كه ممكن است از افراد مختلفي به دست بيايد. اين ها همان مهارت هايي است كه به شما اجازه مي دهد تا بالاتر از بقيه بمانيد تا يكي از موفق ترين طراحان وب شناخته شويد!

ويژگي طراحان وب سايت 

طراحي وب سايت 

طراحي وب سايت با توجه به سئو

به گفته متخصصان سئو زمان بارگذاري سايت اهميت بالايي در سئو سايت دارد. همچنين نحوه كدنويسي وب سايت و نحوه قرار دادن متا تگ ها و توضيحات از ديگر عوامل تاثير گذار در سئو و بهينه سازي وب سايت ها مي باشد. به همين جهت توجه به گزينه هاي مختلف طراحي وب سايت مانند انيميشن ها، حركات و يا حتي مقدار رنگ ها يا عناصر اهميت بالايي دارد. در نتيجه بهتر است هنگام طراحي وب سايت از عناصر طراحي مناسب استفاده نماييد.

اطلاع از اصول اصلي

اين يكي از اولين اصولي است كه هر طراح وب سايت حرفه اي بايد از آن ها اطلاع داشته باشد و در برنامه هاي كاري خود استفاده نمايد. اغلب اصول طراحي وب سايت ذاتي نيستند، به اين معني كه هميشه بايد در حال ياد گرفتن آن ها باشيد و اطلاعات بيشتري كسب كنيد.

ساخت محتوا مناسب و مرتبط

تلاش كنيد در وب سايت خود اطلاعات غلط، لينك هاي نامناسب، صفحات خالي و محتوايي كه هيچ ارتباطي با ساير قسمت ها ندارد، قرار ندهيد. همچنين بايد اين نكته را بدانيد كه استفاده از محتوا تكراري تاثير منفي روي سئو سايت شما خواهد داشت.

هر روز نكات جديد ياد بگيريد

بهترين طراحان وب سايت، متخصصان سئو، هكر ها، بازارياب ها هر روز در حال يادگيري مطالب جديد هستند. آن ها هر روز روش هاي مختلفي را بررسي مي كنند تا ببينند كدام يك برايشان موثر است و كداميك نيست.

پيدا كردن راه حل ها

هميشه طراحان و مديران پروژه هاي مختلف با مشكلاتي رو به رو مي شوند. اما طراحان حرفه اي هميشه به دنبال يافتن راه حل اصلي هستند نه جايگزين كردن آن. اگر شما يك طراح وب هستيد، بايد هميشه به دنبال راه حلي براي مشكلات خود باشيد.

به طور منظم با مشتريان ارتباط داشته باشيد

برنامه اي براي برگزاري جلسات هفتگي با مشترياني كه پروژه فعالي نزد شما دارند، داشته باشيد. اين به شما كمك مي كند تا بازخورد مناسب را از مشتريان دريافت كنيد و مهم تر از همه اين كه مسير درست پروژه را مشخص كنيد.

تمرين مهارت هاي ارتباطي

همه طراحان وب بزرگ مي توانند با تيم خود ارتباط برقرار كنند و افكار و ايده هاي خود را بيان كنند يا تغييراتي در حوزه يك پروژه يا كار خاص ايجاد نمايند. وب سايت ها پروژه هاي بزرگي هستند و يك طراح حرفه اي بايد بتواند ديدگاه خود را بيان كند تا ديگران بتوانند آن را اجرا كنند. 

شناختن بازار

هنگامي كه شما كاملا از بازار كار خود اطلاعات داشته باشيد، مي توانيد يك طرح طراحي كنيد كه كاملا مناسب مخاطبان هدف باشد. يكي از موانعي كه مانع پروسه طراحي مي شود، عدم شناخت كافي از صنعتي است كه طراح روي آن كار مي كند.

تفكري خلاقانه داشته باشيد

رويكرد هر پروژه بايد با ذهنيتي خلاقانه و تفكر انتقادي از نظر UI و طراحي گرافيك باشد. هميشه سعي كنيد ايده هاي خود را به جلو ببريد و به دنبال كشف مرزهاي جديد باشيد.

شرح و داستان پروژه

هر پروژه اي را كه شما انتخاب مي كنيد بايد شامل يك شرح و داستان به صورت بصري يا شفاهي باشد. اگر شما يك وب سايت براي يك مركز تهيه غذاي آنلاين طراحي نموده ايد، بايد وب سايت شما پيام مناسب را براي مشتريان در بر داشته باشد. وب سايت ها يك رسانه ارتباطي هستند، بنابراين مشتريان مي خواهند بدانند وب سايت شما چه پيامي را به آن ها انتقال مي دهد.

هماهنگي و شخصيت كاري

به دنبال طراحي باشيد كه براي كار خود تعهد و شور و شوق را داشته باشد و بتوانيد به راحتي با او صحبت نماييد. شما براي مدت طولاني با اين شخص كار مي كنيد، بنابراين بايد با هم هماهنگ باشيد.

مشاركت و ايده پردازي

از همكاران خود بپرسيد آيا همه چيز به همان خوبي كه در ذهن شما هست پيش رفته است يا نه! تكرار كردن ايده هاي يكديگر در طول فرايند طراحي باعث مي شود طراحي وب سايت بهبود پيدا كند و به هدف نهايي نزديك تر شويد.

فعال باشيد

شما به مشكلي برخورد كرده ايد يا نمي توانيد طرحي را درست كنيد؟ نگران باشيد، حتي حرفه اي ترين طراحان وب سايت هم هر روزه با اين مدل مشكلات مواجه مي شوند. همه اين موضوع را درك مي كنند كه شما بهترين تلاش خود را انجام خواهيد داد.

اطلاع از طراحي سايت واكنش گرا

طراحي واكنش گرا سايت شامل استفاده از گريد هاي مناسب، تصاوير قابل انعطاف و استفاده از مديا كوئري ها مي باشد كه درصورت نداشتن اطلاعات كافي از آن ها وب سايت شما با مشكلاتي در دستگاه هاي مختلف مواجه خواهد شد.

به جزئيات توجه كنيد

در بيشتر مواقع توجه مردم به نكات گرافيكي در پروژه ها باور نكردني است. توانايي ديدن جزئيات كوچك و بزرگ براي يك طراح حرفه اي ضروري است. 

به نظر شما يك طراح وب سايت حرفه اي چه ويژگي هاي ديگري را بايد داشته باشد؟ منتظر اطلاع از نظرات و پيشنهادات شما هستيم.

منبع:وب سايت حرفه اي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۲۵:۵۳ ] [ وصالي ] [ نظرات (0) ]

آزار دادن مشتريان سايت هاي فروشگاهي يكي از سريع ترين مسير هاي از دست دادن شهرت برند كسب و كار مي باشد. اگر شما سريعا با اين مشكلات برخورد نكنيد امكان رشد كسب و كار وب سايت شما بسيار سخت خواهد شد. در ادامه قصد داريم اين مدل مشكلات كه مي توانند سبب نابودي سايت فروشگاه اينترنتي و كسب و كار آنلاين شما شوند را بررسي كنيم.

روش هاي حمل كالا

حمل و نقل كالا 

اغلب مشتريان سايت هاي فروشگاهي هرگز متوجه نمي شوند كه سفارش دادن يك محصولات از كشور ها و مناطق دور دست چقدر پيچيده خواهد بود. آن ها فقط از بسته بندي و نحوه حمل محصول با خبر هستند. اما شما بايد اطلاعات كاملي از قوانين حمل و نقل محصولات بين المللي داشته باشيد. زيرا هر كشوري قوانين و مقررات منحصر به فرد خود را دارد. هزينه هاي ماليات و گمرك از جمله موارد مهمي است كه بايد در نظر گرفته شود.

زمان ديگر عامل با اهميت است. اغلب خريداران كالا هاي اينترنتي توقع اين را ندارند كه محصول خود در عرض مدت زماني كوتاه دريافت نمايند، اما شما بايد يك برنامه زماني مناسب از ارسال و تحويل كالا به آن ها ارائه دهيد. 

مشكلات غير منتظره ديگر عاملي است كه مي تواند به اعتبار سايت فروشگاه اينترنتي شما صدمه وارد كند. هميشه در وب سايت خود درباره اين اتفاقات غير منتظره سلب مسئوليت كنيد و مشتريان را مطلع نماييد. مثلا ممكن است در زمان ارسال كالا كشور شما ارتباطات خود را با كشوري كه محصول براي آن ارسال شده است، قطع نمايد و با ممنوعيت حمل كالا به آن كشور مواجه شويد. سعي كنيد هميشه براي اين مدل مشكلات برنامه ريزي هاي مناسبي را انجام دهيد.

گم شدن كد پيگيري كالا يا كد پيگيري اشتباه

كد هاي پيگيري كالا شايد كوچك به نظر برسند اما براي مشتريان فروشگاه اينترنتي شما يك تفاوت بزرگ محسوب مي شوند. امروزه اغلب خريداران محصولات اينترنتي دوست دارند اعلان هايي را درباره وضعيت حمل كالا و محصول مورد نظرشان دريافت كنند. مردم كد هاي پيگيري را دوست دارند و اين مورد سبب افزايش اعتماد آن ها به سايت فروشگاهي شما مي شود. 

يكي ديگر از مشكلات رايج در كد هاي پيگيري استفاده از كد هاي پيگيري اشتباه مي باشد. اگر كد پيگيري محصول مورد نظر اشتباه باشد، مشتري شما بيشتر از هر زمان ديگري نگران و خشمگين خواهد شد و احتمال زياد آن مشتري را از دست خواهيد داد. به همين جهت از نحوه كار سيستم فروشگاه اطمينان پيدا كنيد و به دقت آن را آناليز نماييد.

صدمه ديدن كالا

صدمه ديدن كالا همان گونه كه در عكس بالا مشاهده مي كنيد مشتري يك محصول را سفارش داده و در اين بين از تمام مراحل ارسال باخبر بوده است، اما كالا دريافتي آسيب ديده است. مشتري چه كسي را مقصر مي داند؟ شما نمي توانيد به مشتري ثابت كنيد كه كالا سفارش داده شده توسط او در طي مراحل حمل و نقل دچار آسيب شده است. در نتيجه اين مشتري را از دست خواهيد داد مگر اين كه يك كار فوق العاده براي او انجام دهيد.

چگونه در اين شرايط رضايت مشتري را به دست آوريم؟ 

محصول را به سريعا جايگزين كنيد، هزينه هاي حمل آن را متحمل شويد، تخفيفاتي براي سفارش هاي آينده ارائه دهيد و حتي عذر خواهي كنيد. به دست آوردن رضايت مشتري در صورت صدمه ديدن محصول او سخت و پر هزينه خواهد بود. استفاده از بسته بندي مناسب و مستحكم براي كالا ها و همچنين آموزش دادن به كاركنان براي حمل آن ها از جمله مواردي است كه مي تواند درصد آسيب ديدن محصولا فروشگاه اينترنتي شما را كاهش دهد. 

فراموشي سئو و بهينه سازي سايت فروشگاه اينترنتي

سئو 

خريداران و بازديد كنندگان از وب سايت فروشگاهي شما انتظار دارند كه محصولات را به خوبي به آن ها نشان دهد و توضيحات درست و دقيقي از كالا ها ارائه شود. همين توضيحات در موتور هاي جستجو مانند گوگل براي رتبه بندي وب سايت شما مورد استفاده قرار مي گيرند. ايجاد محتواي مناسب به رتبه بندي وب سايت شما در مورتور هاي جستجو كمك خواهد كرد. سئو مي تواند مهم ترين مهره بازاريابي اينترنتي براي محصولات فروشگاه اينترنتي شما باشد پس به همين جهت شما بايد براي سئو و بهينه سازي وب سايت خود در مورتور هاي جستجو از بهترين منابع و ابزار ها استفاده كنيد تا به استراتژي درست دست يابيد.

منبع:فروشگاه اينترنتي 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۳۵:۰۴ ] [ وصالي ] [ نظرات (0) ]

امروزه روش هاي سئو و بهينه سازي وب سايت ها نسبت به گذشته تغيير كرده است. موتور هاي جستجو با استفاده از الگوريتم هاي پيشرفته رتبه بندي وب سايت ها را با دقت و بررسي بيشتري انجام مي دهند. همچنين طراحان وب سايت ها نيز ابزار هاي پيشرفته تري براي طراحي سايت ها در اختيار دارند. ساختار سايت شما بايد به گونه اي باشد كه به خوبي در موتور هاي جستجو سئو و بهينه سازي شود. بنابراين شما بايد به دنبال شركت هاي طراحي سايتي باشيد كه سئو و بهينه سازي وب سايت شما را به خوبي انجام دهند. برخي از كامپوننت ها و ابزار هاي طراحي سايت وجود دارند كه به نگراني اصلي ما درباره سئو و بهينه سازي وب سايت ها در موتور هاي جستجو تبديل شده اند. در ادامه به بررسي بررسي 5 عامل مهم در طراحي سايت و سئو خواهيم پرداخت.

طراحي وب سايت به صورت واكنش گرا

طراحي سايت 

منظور از طراحي وب سايت واكنش گرا، طراحي وب سايتي سازگار با انواع دستگاه ها و تلفن هاي همراه مي باشد. استفاده از طراحي ريسپانسيو از اين جهت كه تجربه كاربري خوبي را ايجاد مي كند بسيار حائز اهميت مي باشد. علاوه بر تجربه كاربري، طراحي واكنش گرا سايت در بهينه سازي وب سايت توسط موتور هاي جستجو تاثير به سزايي دارد و با توجه به زياد شدن كاربران تلفن هاي همراه اهميت آن هر روز بيشتر از گذشته خواهد شد. علاوه بر اين موارد در گذشته شما مجبور به طراحي يك سايت براي رايانه روميزي خود و يك سايت براي تلفن هاي همراه بويد ولي استفاده از طراحي هاي واكنش گرا به اين كار سخت پايان داده است و شما مجبور نخواهيد بود از دو آدرس اينترنتي براي وب سايت هاي خود استفاده كنيد.

HTML5

HTML5 

HTML5 آخرين زبان برنامه نويسي براي طراحي و توسعه وب سايت ها است و طرح هاي جديد آن در مقايسه با طرح هاي قبلي تعاملي تر و الهام بخش تر هستند. همچنين استفاده از HTML5 براي سئو و بهينه سازي وب سايت ها نيز بسيار مهم است. براي اين كه ربات هاي موتور هاي جستجو بهتر بتوانند وب سايت شما را ايندكس و بررسي كنند، شما مي توانيد از HTML5 براي نمايش محتواي استاتيك وب سايت خود استفاده كنيد.

زياده روي در محتوا سايت

الگوريتم سئو گوگل 

كاهش برخي از محتوا وب سايت شما براي سئو سايت شما بسيار مفيد خواهد بود. البته بسياري از متخصصان سئو فكر بر اين باورند كه از دست دادن محتوا براي سئو سايت شما فاجعه برانگيز خواهد بود. اما حقيقت اين است كه كاهش محتوا باعث مي شود كه انتخاب ها در وب سايت شما كاهش يابد و تصميم گيري را براي بازديد كنندگان و مشتريان سايت شما راحت تر مي كند. استفاده از دسته ها و زير دسته هاي بسيار زياد قطعا باعث سردرگمي و جدايي مخاطب از سايت شما خواهد شد.

الگوريتم هاي موتور هاي جستجو امروزه به دقت تجربه كاربري و كيفيت محتوا سايت شما را بررسي مي كنند و اين موارد را در رتبه بندي هاي خود لحاظ خواهند كرد. هر چقدر كاربران وب سايت شما رضايت بيشتري داشت باشند، وب سايت شما شانس بيشتري براي كسب رتبه بهتر توسط موتور هاي جستجو خواهد داشت. 

به عنوان نمونه الگوريتم مرغ مگس خوار يكي از جديد ترين الگوريتم هاي گوگل است كه نشان مي دهد تاكيد هاي زياد روي كلمات كليدي و مي تواند تاثير منفي بر سئو سايت شما داشته باشد. در قديم بيشتر صفحاتي كه شامل كلمات كليدي زيادي بودند شانس بيشتري براي رتبه بندي داشتند اما امروزه اين طور نيست و الگوريتم هاي موتور هاي جستجو همه چيز را به دقت بررسي مي كنند.

اختلالات شناختي وب سايت

وقتي كاربران نتوانند به راحتي در وب سايت شما حركت و جستجو كنند، احتمالا به سراغ وب سايت بعدي در ليست جستجو هاي گوگل خواهند رفت. اين چيزي است كه ناشي از اختلالات شناختي است. اگر حركت در وب سايت سخت باشد يا داراي محتواي متنوعي با انتخاب هاي بي شماري باشد، كاربران اينترنت بيشتر از اين كه در اين محيط بي نظير بمانند آن را ترك خواهند نمود. 

كلمات كليدي انتخاب شده براي مطلب بايد متناسب با محتوا صفحه باشد تا بتواند به انتظارات كاربران به خوبي پاسخ دهد. بررسي ميزان پرش كاربران يك معيار مناسب براي فهميدن اين موضوع است كه آيا كاربران آن چه را كه مورد نيازشان است در وب سايت شما پيدا كرده اند يا خير!

لينك هاي برجسته

الگوريتم هاي گوگل بر اساس اين مفهوم كار مي كنند كه لينك هاي برجسته كه كليك هاي بيشتري دارند، سبب افزايش رتبه صفحات داخلي خواهند شد. با تغيير ناوبري اصلي وب سايت و يا انتقال لينك هاي برجسته به مكان هاي با محبوبيت كمتر رتبه بندي وب سايت شما صدمه خواهد ديد. اين نشان مي دهد كه چگونه بهينه سازي موتور جستجو به طراحي وب سايت گره خورده است. بنابراين هر تغييري كه قصد داريد در وب سايت خود ايجاد نماييد، بايد سئو و بهينه سازي موتور جستجو را در نظر داشته باشيد.

نتيجه گيري

تصميماتي كه در طراحي سايت خود مي گيريد مي تواند سبب بهبود و يا آسيب ديدن سئو سايت شما شود. به همين جهت سعي كنيد از بهترين روش هاي دسترسي و ساختار مناسب در طراحي وب سايت خود استفاده نماييد. ساختار وب سايت شما بايد به گونه اي باشد كه كاربران دنياي اينترنت در اطراف وب سايت شما جستجو كنند و در وب سايت شما به همان چيزي كه مي خواهند، دست پيدا كنند. انجام اين كار با تركيب بهترين روش هاي سئو و طراحي سايت ممكن خواهد شد.

منبع:سايت و سئو


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۳۳:۴۲ ] [ وصالي ] [ نظرات (0) ]

طراحي فرآيند جمع آوري ايده ها، شناخت و اجراي آنها و رعايت اصول خاص براي رسيدن به يك هدف خاص است. طراحي وب يدر واقع يك روند مشابه ايجاد كردن است ؛ با هدف ارائه محتواي خاص در صفحات وب الكترونيكي، كه كاربران نهايي بتواند از طريق اينترنت با كمك يك مرورگر وب به آن دسترسي داشته باشند.

عناصر طراحي وب سايت

طراحي وب سايت با استفاده از بسياري از عناصر بصري كليدي طراحي مانند عوامل زير ايجاد مي شود :

طراحي وب سايت چيست

طراحي وب سايت چيست

طرح بندي:  اولين عنصر در طراحي وب طرح بندي آن است كه زمينه اي براي گرافيك ، تبليغات و محتواي سايت مي باشد . در دنياي وب، يك عنصر كليدي براي كمك به يافتن اطلاعاتي كه كاربران به دنبال آنها هستند ؛ طرح بندي است  و شاملحفظ تعادل، ثبات و يكپارچگي طراحي مي شود.

رنگ: انتخاب رنگ بستگي به هدف و مشتري دارد؛ طراحي رنگ مي تواند ساده ، سياه و سفيد و يا چند رنگي باشد كه شخصيت يا نام تجاري يك سازمان را با استفاده از رنگ هاي موجود در صفحات وب انتقال دهد.

گرافيك: گرافيك مي تواند شامل آرم ها، عكس ها، كليپ هاي تصويري و يا آيكون ها، كه همه آنها طراحي سايت را بهبود مي بخشد ، باشد . براي ارتباط با كاربر ، انتخاب موارد گرافيكي بايد با دقت انجام شود و با رنگ و محتواي صفحه براي بهبود صفحه كار شود . البته تا حدي كه بارگيري صفحات كند نشود و يا براي كاربر گيج كننده نباشد .

 

فونت: اكثر مرورگرهاي وب فقط مي توانند تعدادي از فونت هايي را كه به عنوان “فونت هاي ايمن وب” شناخته مي شوند، بخوانند، بنابراين طراحي فونت شما اغلب در اين گروه  از فونت ها قابل پذيرش است.

محتوا: محتوا و طراحي با هم كار مي كنند تا پيام سايت را از طريق تصاوير و متن به كاربر برسانند . متن نوشتي هميشه بايد مرتبط و مفيد باشد تا خواننده با استفاده از آن از اشتباه در آمده و آنچه كه مي خواست بداند را بدست بياورد . تنها با اين روش كاربر در سايت باقي خواهد ماند . محتوا بايد براي موتورهاي جستجو بهينه شود و از طول مناسبي برخوردار باشد و كلمات كليدي مرتبط را در آن جاي داده شود .

ايجاد طراحي كاربر پسند براي وب سايت

علاوه بر عناصر اساسي طراحي وب كه باعث مي شود سايت زيبا و بصري  و قانع كننده باشد، وب سايت هميشه بايد كاربر پسند بودن  را نيز در نظر بگيرد. با توجه به عوامل زير مي توان كاربر پسند بودن را بدست آورد.

ناوبري وب سايت : معماري سايت، منوها و ديگر ابزارهاي ناوبري در طراحي وب بايد با توجه به نحوه مرور و جستجوي كاربران ايجاد شود. هدف اين است كه به كاربر كمك كند تا به راحتي در صفحات سايت به جستجو بپردازد و اطلاعات لازم را پيدا كند.

محتواهاي چند رسانه اي در وب سايت : محرك هاي ويديويي و صوتي مرتبط در طراحي سايت مي تواند به كاربران كمك كند تا اطلاعات را درك كنند، درك سريع و آسان داشته باشند. كه اين امر بازديدكنندگان را تشويق مي كند كه زمان بيشتري را در صفحه وب صرف كنند.

طراحي وب سايت چيست

طراحي وب سايت چيست

سازگاري طراحي وب سايت : طراحي صفحه وب بايد با مرورگرهاي مختلف و سيستم عامل هاي موبايل سازگار باشد تا افزايش كاربر و مشاهده را به همراه داشته باشد .

تكنولوژي : پيشرفت هاي تكنولوژي به طراحان اجازه مي دهد تا جنبش و نوآوري را به وب سايت اضافه كنند و اجازه مي دهد طراحي وب هميشه تازه، ديناميك و حرفه اي باشد.

تعاملي : افزايش مشاركت و مشاركت فعال كاربران با اضافه كردن گزينه هاي نظر و نظرسنجي ها در طراحي. به تعاملي شدن بيشتر وب سايت مي انجامد . كاربران را از بازديدكننده  به مشتري با ارائه فرم هاي ايميل و ثبت نام خبرنامه تبديل كنيد.

طراحان وب سايت حرفه اي وب افرا يك وب سايت عالي كاربر پسند با تجربه رضايت بخش مشتري از وب سايت را به وجود مي آورند . تيم وب افرا از برنامه ريزي و تجزيه و تحليل براي طراحي وب سايت استفاده مي كند. نمونه كارهاي طراحي وب سايت وب افرا را در بخش نمونه كارهاي صفحه ي اول سايت مشاهده كنيد . همچنين براي آشنايي بيشتر با طراحي سايت ساير مقالات بخش هاي طراحي سايت ، وبلاگ و مقاله ها را دنبال كنيد.

منبع:طراحي وب سايت 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي وب سايت،
موضوع: وبلاگ
[ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۱۹:۱۹ ] [ وصالي ] [ نظرات (0) ]

اگر چه دنياي اينترنت به يك مكان عمومي براي خريد و فروش كالا ها در فروشگاه هاي اينترنتي تبديل شده است اما همچنان عدم تعامل شخصي بين مصرف كنندگان و شركت ها وجود دارد. در بسياري از موارد پاسخ ندادن اوپراتور هاي فروشگاه اينترنتي به مشتريان سبب سرخوردگي و نگراني مشتريان خواهد شد. زمان پاسخگويي به مشتريان از اهميت بالايي برخوردار است. تحقيقات اخير نشان داده است كه از هر 5 مشتري فروشگاه هاي اينترنتي 3 نفر به خاطر پاسخگويي نامناسب و با تاخير خريد خود را كامل نكرده اند. در حالي كه براي جذب همين مقدار مشتري جديد شما بايد هفت برابر مشتريان فعلي خود هزينه كنيد تا مشتريان جديد جايگزين شوند. ارائه خدمات عالي به مشتريان نه تنها باعث افزايش فروش و سود مي شود، بلكه به شركت ها كمك مي كند تا در بازار جايگاه و موقعيت فروشگاه اينترنتي خود را تثبيت نمايند. در زير به بررسي موارد ويژه اي مي پردازيم كه از آن ها به عنوان كليد رشد فروشگاه اينترنتي ياد مي شود.

سياست هاي بازگشت محصول

بازگشت محصول فروشگاه 

يكي از مهم ترين مواردي كه مشتريان يك فروشگاه اينترنتي با آن مواجه هستند، بازگشت محصول است. معمولا 15 تا 30 درصد از كالاهايي كه به صورت آنلاين خريداري مي شوند، بازگشت داده مي شوند. بنابراين يك سياست ساده و آسان براي بازگشت محصول در نظر بگيريد. سياست هاي بازگشت محصول و مراحل مورد نياز آن، بايد در صفحات متعدد سايت شما و ايميل خريد نشان داده شود. استفاده از يك فرآيند شفاف و دقيق اعتماد به نفس مشتريان را براي خريد از فروشگاه اينترنتي شما افزايش خواهد داد. به گفته دكتر توماس لمبو، صاحب Samurai Insoles "اگر شما خط مشي بازگشت آسان را ارائه دهيد، مشتريان بيشتري از شما خريد خواهند كرد".

شخصي سازي فروشگاه اينترنتي

شخصي سازي فروشگاه اينترنتي مي تواند نام تجاري يا همان برند كسب و كار شما را از دنياي رقابت جدا كند. در واقع، آمار نشان مي دهد كه بيش از 70 درصد از مصرف كنندگان آمريكايي بر شخصي سازي فروشگاه اينترنتي تاكيد دارند. اين شخصي سازي مي تواند شامل داشتن حساب كاربري، اطلاعات پرداخت مانند آدرس ارسال كالا و انتخاب اقلام و كالا هاي مختلف باشد. دريافت ايميل هاي شخصي كاربران در پنل كاربري يك راه عالي براي ايجاد ارتباط با مشتريان است. 

بسياري از فروشگاه هاي اينترنتي خدمات منحصر به فردي را بر اساس مشخصات مشتري ارائه مي دهند(مثلا طراحي يك لباس سفارشي بر اساس مشخصات مشتري)، كه از اين مورد نيز مي توانيد براي قرار گرفتن در بالاي سر رقباي خود استفاده نماييد.

دريافت انتقادات و پيشنهادات مشتريان فروشگاه اينترنتي

اغلب مشتريان و كاربران سايت ها نظر و پيشنهاد خود ارائه نمي دهند، مگر اين كه از آن ها بخواهيد. شما مي توانيد يك ايميل پيگيري ارسال كنيد و از آنها بخواهيد تا تجربه خود را از فروشگاه اينترنتي شما توصيف كنند. بررسي انتقادات و پيشنهادات مشتريان براي فروشگاه هاي اينترنتي ضروري است زيرا باعث مي شود صاحبان فروشگاه اينترنتي متوجه شوند كه چه چيزي به درستي كار مي كند و چه چيزي خوب كار نمي كند! پي بردن به اشتباهات هميشه بد نيست و باعث مي شوند شما آن ها را اصلاح كنيد و كاركرد فروشگاه اينترنتي خود را افزايش دهيد.

چت زنده با مشتريان

چت زنده 

براي مشتريان امروز فروشگاه هاي اينترنتي زمان اهميت زيادي دارد. اين به اين معني است كه اگر آن ها يك سوال داشته باشند، يك پاسخ را مي خواهند. اگر شما نتوانيد به درستي آن ها را راهنمايي كنيد، تنها با يك كليك وب سايت شما را ترك خواهد كرد و به سراغ فروشگاه ديگري مي روند. با توجه به اينكه 83 درصد از خريداران آنلاين نيازمند كمك براي تكميل سفارش هستند، چت زنده (با افراد واقعي و نه ربات ها) ضروري است. استفاده از چت زنده مي تواند نگراني هاي شما را حل كند، يك تجربه عالي ارائه دهد و در نتيجه يك فروش براي فروشگاه شما به دست آورد.

ارائه خدمات از طريق رسانه هاي اجتماعي

رسانه هاي اجتماعي 

رسانه هاي اجتماعي جايي هستند كه مردم از آن براي اشتراك گذاري و تبادل اطلاعات خود استفاده مي نمايند. پس مي توانيد از اين رسانه ها نيز براي پاسخ گويي به سوالات و تماس با مشتريان استفاده نماييد.  تحقيقات موسسه Bain & Company نشان مي دهد كه شركت هايي كه با مصرف كنندگان ارتباط برقرار مي كنند و به درخواست هاي خدمات مشتريان در رسانه هاي اجتماعي پاسخ مي دهند، 20 تا 40 درصد فروش بيشتري كسب مي كنند.

فروش به خدمات وابسته است

ارائه خدمات مناسب به مشتريان و ايجاد تجربه كاربري مناسب گامي مهم براي سبقت گرفتن از ساير رقباي فروشگاه اينترنتي شما مي باشد. بهتر اس يك بار به چشم يك خريدار به وب سايت خود نگاه كنيد و بررسي كنيد كه آيا نحوه طراحي سايت فروشگاهي شما دوستانه، راحت و كاربرپسند هست يا خير؟

منبع:فروشگاه اينترنتي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۱۷:۴۶ ] [ وصالي ] [ نظرات (0) ]

استفاده از فايل هاي صوتي در طراحي وب سايت ها غالبا با دو هدف زير صورت مي گيرد:

اول، افزايش جذابيت در وب سايت با اضافه كردن يك فايل صوتي مانند يك قطعه موسيقي به صفحات.
دوم، ايجاد امكان پخش يك فايل صوتي در صفحه وب براي اطلاع رساني به مخاطبين مانند پخش زنده شبكه هاي راديويي
در هر دو مورد فوق، تنها امكان استفاده از فرمت هايي خاص وجود دارد؛ فرمت هايي كه ضمن حفظ كيفيت پخش صدا، حجم فايل را تا حد امكان پايين بياورند تا بارگذاري صفحه با آماده شدن قطعه صوتي براي پخش به زمان زيادي نياز نداشته باشد.Image result for voice

برخي از وب سايت ها ترجيح مي دهند به جاي اين كه امكان دانلود فايل صوتي را براي كاربران فراهم بياورند شرايطي را ايجاد كنند تا قطعه صوتي از طريق مرورگر براي مخاطبين وب سايت پخش شود. در مواردي مانند پخش زنده شبكه هاي راديويي اين تنها راه حل ممكن است اما به عنوان نمونه در مورد پخش يك قطعه موسيقي، با استفاده از اين روش مي توان از كپي شدن فايل بر روي رايانه مرورگر به دلايلي مانند حق تكثير جلوگيري نمود
در ميان فرمت هايي كه براي پخش صدا در صفحات وب مورد استفاده قرار مي گيرند، موارد زير كاربرد گسترده تري دارند:

 

wav: اين فرمت صوتي كه توسط شركت Microsoft ارائه شده به دليل پخش در نرم افزار Windows Media Player كه همراه با سيستم عامل ويندوز عرضه مي شود از محبوبيت بالايي برخوردار است، چرا كه به راحتي در مرورگر وب رايانه هايي كه ويندوز بر روي آنها نصب شده پخش مي گردد، حجم فايل هاي wav. با مشخصات فني فايل مانند نرخ بيت و تعداد كانال هاي پخش، ارتباط مستقيمي دارد اما به دليل عدم استفاده از الگوريتم هاي فشرده سازي، نسبتا بالا است
mp3: فرمت mp3 از جمله فرمت هاي پرطرفدار در وب و تيز ساير رسانه هاي ديجيتال محسوب مي شود كه با استفاده از يك الگوريتم قدرتمند براي فشرده سازي فايل هاي صوتي توانسته نسبت خوبي ميان حجم و كيفيت فايل ها ايجاد نمايد. اين فرمت عمدتا براي پخش موسيقي مورد استفاده قرار مي گيرد و توسط اغلب مرورگرها پشتيباني مي شود.
wma: از عبارت Windows Media Audio گرفته شده و فرمتي است كه توسط شركت Microsoft عرضه گرديده اما برخلاف wav. از الگوريتم هاي فشرده سازي استفاده مي كند و لذا حجم پايين تري دارد. براي پخش اين فرمت روي مرورگر، بايد نرم افزار رمز گشاي آن بر روي رايانه موجود باشد.

mid: فرمت mid براي ضبط و پخش فايل هاي موسيقي كه حاوي ريتم هستند (مانند پيانو) مورد استفاده قرار مي گيرد و به دليل استفاده از نت هاي موسيقي براي ذخيره سازي اطلاعات فايل. حجم فوق العاده پاييني دارد. اين فرمت به وسيله اكثر مرورگرها پشتيباني مي شود و به دليل حجم پايين مي تواند به عنوان صداي پس زمينه صفحات وب مورد استفاده قرار گيرد.
ra و rum: اين فرمتها كه اعضاي خانواده فرمت هاي قابل پخش در نرم افزار RealPlayer محسوب مي شوند. براي پخش زنده فايل هاي صوتي كاربرد دارند اما پخش آنها در مرورگر مشروط به وجود نرم افزار Real Player روي رايانه با نصب افزونه موردنياز روي مرورگر است.

saif: فرمت AIFF كه محصولي از شركت Apple است براي ذخيره سازي صداهاي ديجيتال با كيفيت بالا ايجاد شده و غالبا بر روي سيستم هاي مكينتاش مورد استفاده قرار مي گيرد
au: اين فرمت صوتي كه توسط شركت Sun و براي سيستم هاي يونيكس توليد شده داراي كيفيت و حجم نسبتا پاييني است و كاربرد آن در وب محدودتر از ساير فرمت ها است.

افزودن صوت به صفحه
براي اضافه كردن صدا به صفحه وب روش هاي متعددي وجود دارد اما متأسفانه همه مرورگرها از آنها پشتيباني نمي كنند لذا تنها به ذكر مواردي مي پردازيم كه توسط اغلب مرورگرها قابل اجرا هستند.

استفاده از برچسب

ساده ترين روش براي قرار دادن فايل صوتي در صفحه وب، ايجاد يك پيوند به آن است تا در صورت وجود نرم افزار مرتبط، كاربر با كليك روي پيوند بتواند قطعه صوتي را بشنود، پيش از اين با روش ايجاد يك پيوند با استفاده از برچسب آشنا شدند. اما براي يادآوري، روش استفاده از اين برچسب را مجددا مرور خواهيم كرد. اين برچسب مشخصه اي با نام herf دارد كه به نشاني نسبي يك پيوند اشاره مي كند. اين پيوند مي توان يك صفحه وب در همان سايت، نشاني يك وب سايت ديگر و يا حتي يك فايل باشد.
منظور از نشاني نسبي اين است كه مشخص شود فايل با صفحه مورد نظر فارغ از محل ذخيره سازي روي رايانه، نسبت به صفحه اي كه برچسب
در آن وجود دارد در چه محلي قرار گرفته است. براي مثال فرض كنيد فايل صوتي همان جايي ذخيره شده كه صفحه وب قرار دارد بنابراين مقدار مشخصه href به صورت زير تنظيم مي شود:

منبع:وب سايت ها


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۰۸:۲۴ ] [ وصالي ] [ نظرات (0) ]

طراحي سايت براي به دست آوردن بازديد كنندگان بيشتر شايد مهم از آن چيزي باشد كه شما فكر مي كنيد. طراحي فقط به معني كاري نيست كه طراحان انجام مي دهند. طراحي مي تواند معناي بازاريابي، نمايش محصولات شما و اين كه چگونه آن ها كار مي كنند باشد. در ادامه به بررسي 8 نكته كليدي طراحي سايت حرفه اي پرداخته ايم.

سلسله مراتب بصري

سلسله مراتب بصري يكي از مهم ترين اصول پشت طراحي وب سايت خوب است. اين نظم است كه باعث مي شود چشم انسان آنچه را كه مي بيند، درك مي كند. لطفا دايره هاي زير را به ترتيب اهميت مرتب كنيد:

طراحي سايت

 بدون دانستن هيچ اطلاعاتي درباره اين دايره ها شما قادر خواهيد بود تا آن ها را مرتب كنيد و اين به معناي سلسله مراتب بصري است.

قطعا برخي قسمت هاي وب سايت شما از قسمت هاي ديگر آن اهميت بيشتري دارند و شما مي خواهيد آن ها بيشتر مورد توجه قرار گيرند. 

با هدف كسب و كار شروع كنيد

شما بايد بر اساس اهداف تجاري خود عناصر را در وب سايت خود رتبه بندي كنيد. اگر هدف خاصي نداشته باشيد، نمي توانيد اولويت بندي خوبي انجام دهيد. در اين جا يك مثال قرار داده ايم كه مربوط به يك فروشگاه اينترنتي مربوط به آشپزي است. بزرگ ترين چيزي كه مي بينيم يك قطعه گوشت است كه ما را ترغيب به خواستن آن مي كند و بعد از آن عنوان مشخص شده است و سپس دكمه سفارش محصول. در جايگاه چهارم نيز جملاتي براي توضيح عنوان بيان شده است، در جايگاه پنجم يك بنر تبليغاتي قرار گرفته شده ات و در اخر نيز ناوبري سايت قرار داده شده است. اين يك سلسله مراتب بصري خوب براي يك وبسايت است.

اصول طراحي سايت 

نسبت هاي عدد طلايي 

نسبت طلايي يا عدد في (ϕ)، شماره جادويي 1.618 مي باشد كه برخي اعتقاد دارند كه معياري براي سنجش نسبت زيبايي است. بسياري از هنرمندان و معماران در كارهاي خود از نسبت طلايي استفاده مي كنند. در طراحي وب سايت توييتر نيز به نظر مي رسد اين نسبت رعايت شده است كه به نظر نمي آيد اتفاقي باشد.

طراحي سايت جديد 

قانون هيك

قانون هيك مي گويد كه هر انتخاب اضافي زمان لازم براي تصميم گيري را افزايش مي دهد. شما اين را بار ها در رستوران ها تجربه كرده ايد، منو هايي با گزينه هاي زياد كه زمان تصميم گيري را براي شما افزايش مي دهند. گزينه هاي بيشتري كه كاربر هنگام استفاده از وب سايت با آن ها مواجه مي شود، سخت تر از آن هستند كه استفاده شوند (يا در همه موارد استفاده نمي شوند). بنابراين براي ارائه يك تجربه لذت بخش تر، ما بايد انتخاب ها را از بين ببريم. براي طراحي وب بهتر، فرآيند حذف گزينه هاي منحرف كننده بايد در طول فرآيند طراحي به صورت پيوسته باشد.

در زماني كه انتخاب هاي زيادي در وب سايت شما وجود دارند، بايد از فيلتر ها براي تصميم گيري بهتر كاربران استفاده كنيد. (مانند تصوير زير)

وب سايت 

قانون Fitt

قانون Fitt تصريح مي كند كه زمان لازم براي حركت به يك منطقه هدف (به عنوان مثال، با كليك بر روي يك دكمه)، تابع فاصله از هدف و اندازه هدف است. به عبارت ديگر، هر چه يك شيء بزرگتر و نزديكتر به ما باشد، راحت تر مي توانيم از آن استفاده كنيم. 

همانطوري كه مي بينيد فروشگاه اينترنتي Spotify دكمه شروع را راحت از بقيه دكمه ها قرار داده است:

فروشگاه 

البته اين بدان معنا نيست كه بزرگتر هميشه بهتر است. يك دكمه كه نيمي از صفحه نمايش را جذب مي كند قطعا خوب نيست و ما به مطالعه رياضي نياز نداريم تا اين را بدانيم. با اين وجود، قانون Fitts يك لگاريتم باينري است. اين به اين معني است كه نتايج پيش بيني شده از قابليت استفاده از يك جسم در امتداد يك منحني اجرا مي شود، نه يك خط مستقيم.

قانون Thirds

ايده خوبي است كه از تصاوير در طراحي خود استفاده كنيد. برخي مواقع تصاوير مي توانند بهتر از متن ها مفهوم مورد نظر شما را به كاربر منتقل نمايند. بهترين تصاوير از قانون Thirds به دست مي آيد: تصوير بايد به صورت 9 عدد مساوي توسط دو خط افقي به همان اندازه فاصله و دو خط عمودي به طور مساوي تقسيم شده و عناصر تشكيل دهنده مهم نيز در اين خط ها يا تقاطعات آنها قرار مي گيرند.

طراحي 

همان طور كه مي بينيد تصوير در سمت راست جالب تر به نظر مي رسد و اين قانون Thirds است. استفاده از تصاوير زيبا و بزرگ، به طراحي كمك مي كند، اين قانون باعث مي شود كه آن ها جالب تر شوند و بنابراين وب سايت شما جذاب تر مي شود. 

قوانين طراحي Gestalt

روانشناسي Gestalt يك نظريه ذهني و مغز است. اصل آن اين است كه قبل از درك واحد هاي فردي، چشم انسان، اشيا را در تماميت خود مي بيند.

در اين تصوير منظور چيست؟

سايت 

توجه كنيد كه چگونه مي توانيد سگ را بدون تمركز بر هر نقطه سياه كه از سگ وجود دارد، ببينيد؟

نكته كليدي در اينجا اين است كه مردم قبل از اين كه قطعات را ببينند، كل را مي بينند. مردم هميشه قبل از اين كه هدر، منو، پاورقي و غيره را تشخيص دهند، ابتدا تمام وب سايت شما را مي بينند. كرت كافكا، يكي از بنيانگذاران "گرستيپت"، گفت: كل از نظر قطعات مستقل است. با استفاده از قوانين Gestalt مي توانيم پيش بيني كنيم چگونه مردم چيزي را درك مي كنند.

فضاي سفيد و طراحي تميز

فضاي سفيد بخشي از يك صفحه است كه "خالي" است. اين فضا اغلب بين گرافيك، حاشيه، چاله، فضاي بين ستون ها، فضاي بين خطوط نوع يا تصاوير موجود است. اين يك عنصر مهم طراحي است كه اين امكان را فرآهم مي كند كه اشياء در آن وجود داشته باشند. يك صفحه بدون فضاي سفيد كه پر از متن يا گرافيك است، معمولا خواندن آن سخت و آزار دهنده است. به همين دليل وب سايت هاي ساده از لحاظ علمي بهتر هستند.

طراحي تميز به معني طراحي است كه بهترين استفاده از اين فضا ها در آن صورت گرفته است. براي ساخت يك طرح تميز، شما بايد بدانيد كه چگونه به صورت عاقلانه از اين فضا ها استفاده كنيد.(مانند تصوير زير)

طراحي 

استفاده خوب از فضاي سفيد باعث مي شود تا تمركز بر روي پيام اصلي و تصاوير بيشتر شود.

تيغ اوكام

تيغ اوكام اصلي منسوب به ويليام اوكام، منطق‌دان و فيلسوف انگليسي است كه ترجمه مستقيم آن در پارسي به شكل زير مي باشد:

موجوديتها يا وجود ها(نهادها) نبايد بدون ضرورت افزايش يابد.

ترجمهٔ آزاد آن در فارسي مي‌شود:

در توضيح و توصيف، بخش‌هاي ناضروري را حذف كن. 

در طراحي وب سايت ساده بودن اجزا اهميت زيادي دارد. اما ما فقط افتخار مي كنيم كه محصولات ما چه كاري انجام نمي دهند. طراحي پيچيده اغلب سبب سردرگمي بازديد كنندگان مي شود: ويژگي هاي بيش از حد بسياري، دكمه هاي بيش از حد بسياري، سردرگمي بيش از حد.

نمونه سايت نتيجه گيري

تاثيرات طراحي سايت و هنر شبيه هم نيستند. شما طراحي را براي كاربران انجام مي دهيد و همچنين بايد يك هدف تجاري نيز در ذهن خود داشته باشيد. با استفاده از اين اصول طراحي وب سايت مي توانيد نتايج زيبايي شناختي و مالي را به دست آوريد.

منبع:سايت حرفه اي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۰۷:۲۸ ] [ وصالي ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 17
دیروز : 4
افراد آنلاین : 1
همه : 377
چت باکس
امکانات وب