طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
شركت نوپرداز زمينه طراحي سايت، طراحي اپليكيشن موبايل، طراحي فروشگاه اينترنتي سئو و ديجيتال ماركتينگ فعاليت مي نمايد

امروزه وب سايت ها به يك ابزار بسيار مهم براي تجارت هاي مختلف تبديل شده اند و يكي از بهترين راه ها براي بازاريابي و فروش براي بسياري از تجارت ها محسوب مي شوند. از اين رو ايجاد محتوايي كه بتواند صاحبان وب سايت هاي مختلف و تجارت هاي آنلاين را به اهداف تجاري آنها نزديك نمايد از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد.

بسياري از تجارت ها براي ايجاد وب سايت و بهينه سازي وب سايت و نوشتن محتواي مد نظر خود درون وب سايت يك متخصصطراحي سايت را استخدام مي نمايند و برخي ديگر خودشان وارد عمل مي شوند و به طراحي سايت و ايجاد محتوا مي پردازند. در هر صورت يك سري قوانين كلي وجود دارد كه بايد براي موفقيت يك وب سايت در طراحي آن رعايت شود. يكي از اين قوانين مربوط به ايجاد صفحات مختلف در وب سايت است.

هر وب سايت حرفه اي و هدفمندي بايد براي آنكه بتواند ميزان تاثير گذاري كار خود را افزايش دهد حداقل اين 7 صفحه كه در ليست زير به آنها اشاره شده است را شامل شود:

1-Home Page: بيشتر افراد زماني كه به وب سايت شما مراجعه مي كنند (خواه از طريق موتورهاي جستجوگر و خواه از طريق آدرس وب سايت) پيش از آنكه به هر بخشي در وب سايت شما مراجعه نمايند Home Page وب سايت شما را ويزيت مي نمايند. لذا شما بايد صفحه Home Page وب سايت خود را به گونه اي طراحي نماييد كه در همان نگاه اول بيننده را به خود جذب نمايد و مطالب موجود در آن را به گونه اي ايجاد كنيد كه بتواند در زمينه برقراري تعامل به منظور فروش بيشتر عملكرد خوبي داشته باشد.

زماني كه كاربران در Home Page وب سايت شما فرود مي آيند شما تنها چند ثانيه فرصت داريد كه ذهن آنها را به خود درگير نماييد و آنها را به اين باور برسانيد كه وب سايت شما همان چيزي است كه آنها به دنبال آن بوده اند. از اين رو ايجاد طراحي زيبا و جذاب در صفحه Home Page، استفاده از كلمات و جملات مناسب براي توصيف زمينه كاري محصولات و همچنين استفاده از المان هاي ديداري مناسب كليد موفقيت در زمينه ايجاد يك Home Page فوق العاده مي باشند.

به خاطر داشته باشيد كه متن هاي قرار داده شده در Home Page يك وب سايت بايد 3 مورد را پوشش دهند: 1- مزاياي كار اين وب سايت به ديگر وب سايت ها را به گونه اي نمايش دهند كه كاربر را متقاعد كنند به محل درستي مراجعه نموده است، 2- اعتبار و قابل اعتماد بودن وب سايت را با استفاده از مستندات به كاربر اثبات نمايند و 3- امكانات گردش در سايت و بخش هاي مختلف آن را به كاربر عرضه نمايند.

2-صفحه About Us: بسياري از افراد معتقدند كه كار تجاري آنها در وب سايت كاملا از زندگي شخصي آنها مجزا است، بله درست است اما آنچه كه در زندگي شخصي شما رخ داده است و شما را به سمت اين تجارت كشانده است وجه مشتركي ميان زندگي شخصي شما و تجارت شما مي باشد كه بايد خلاصه از آن در صفحه About Us يا در باره ما درون وب سايت شما قرار داده شود. صفحه درباره ما به صاحبان وب سايت فرصتي مي دهد تا به كاربران خود بگويند كه چه كسي هستند و چرا به اين كار علاقه مند شده اند و در اين عرصه قدم گذاشنه اند.

اگر از من بپرسيد كه بهتر است در صفحه درباره ما چه چيزي بنويسيم، به شما خواهم گفت كه وقت كاربران خود را با نوشتن جملات دو پهلو و آورن مطالبي درباره كيفيت محصولات خود و ديگر مطالبي كه مربوط به كارهاي تجاري شما است هدر ندهيد. اين كار موجب دلزده شده كاربران شما خواهد شد.

صفحه توضيحات محصولات: بسياري از صاحبان وب سايت ها تصور مي كنند كه اگر تمامي جزييات مربوط به محصولات را در صفحه توضيحات محصولات خود قرار دهند ديگر كاربران براي پرسيدن سوال هايي درباره محصولات به آنها تلفن نخواهند كرد و آنها فرصت بازاريابي تلفني را از دست خواهند داد و به همين دليل جزييات كمتري درباره محصولات خود در صفحه توضيحات محصولات در وب سايتشان قرار مي دهند. اما اين كار اشتباه است.

بسياري از كساني كه در اينترنت به دنبال محصولات مورد نظر خود مي گردند به دنبال توضيحات و جزييات درباره آنها هستند. بسياري از اين كاربران به دنبال وب سايتي هستند كه مطالب آن بتواند به سوالات آنها پاسخ دهد و اگر در وب سايت شما پاسخ سوالات خود را نيابند به ديگر وب سايت ها مراجعه مي نمايند و شما به سادگي مشتريان بالقوه خود را از دست مي دهيد. زماني كه شما جزييات خدمات و محصولات خود را در صفحه توضيحات محصولات در وب سايت خود قرار مي دهيد اين امر به شما كمك خواهد نمود كه نظر كاربران را جلب كنيد و كاري كنيد كه آنها به شما اعتماد نمايند.

 

FAQ يا Frequently Asked Questions: ايجاد يك صفحه FAQ يا سوالات متداول علاوه بر اينكه به شما امكان افزايش سطح علمي كاربرانتان را مي دهد مي تواند به شما كمك كند كه به شيوه اي غير مستقيم ويژگي هاي بارز محصولات خود را به كاربران معرفي نماييد. براي مثال شما مي توانيد سوالاتي را در اين صفحه ارائه نماييد كه پاسخ آنها يه يكي از شاخص ترين ويژگي هاي كمپاني يا برند شما و يا برتري هاي محصولات شما اشاره نمايد. علاوه بر اين شما مي توانيد در اين صفحه سوالاتي كه معمولا كاربران درباره خدمات شما، محصولات شما و ديگر مسائل مربوط به كمپاني شما مطرح مي نمايند را در يك قالب سوال و جواب بياوريد.

صفحه Opt-in: بسياري از كساني كه به وب سايت شما و يا هر وب سايت ديگري مراجعه مي نمايند در همان مراجعه اول قصد خريد ندارند و تنها مي خواهند تحقيقاتي در زمينه محصولاتي كه در آينده قصد خريد آن را دارند انجام دهند. در واقع آنها يك مرحله سرچ و تحقيق و يك مرحله مقايسه و تفكر را پيش از خريد پشت سر مي گذارند. خب پس چگونه مي توان كسي را كه ممكن است تنها يك بار به وب سايت ما مراجعه نمايد و هيچ گاه بازنگردد متقاعد نمود كه از ما خريد كند؟ جواب اين سوال ساده است. شما بايد كاري كنيد كه اين فرد مجددا به وب سايت شما باز گردد. چگونه؟؟؟ با ايجاد يك صفحه Opt-in . شما بايد در وب سايت خود يك صفحه Opt-inايجاد نماييد و در آن يك محصول كارامد و مفيد را به صورت رايگان تنها در ازاي عضويت در مجله اينترنتي خود در اختيار كاربران قرار دهيد. براي مثال شما مي توانيد يك ويديو آموزشي و يا يك مقاله مفيد در رابطه با محصولات خود را در اختيار كاربران قرار دهيد و در ازاي آن از كاربران بخواهيد كه در ليست ايميلي شما ثبت نام نمايند تا شما بتوانيد ارتباط خود را با آنها حفظ نماييد و آنها را مجددا به وب سايت خود بياوريد.

به خاطر داشته باشيد كه هيچ گاه كاربران به پر كردن فرم ها علاقه اي نشان نمي دهند و پر كردن فرم در وب سايت شما براي كاربران خسته كننده و ناخوشايند است، مخصوصا در طراحي فروشگاه اينترنتي اگر جزيياتي زيادي در اين فرم ها از آنها سوال شود ممكن است آنها احساس نا امني كنند و فرم را نيمه كاره رها نمايند. پس سوالات و جاهاي پركردني در فرم هاي وب سايت خود را تا حد امكان مختصر و مفيد انتخاب كنيد.

3-صفحه تماس با ما: شما بايد تا حدي كه مي توانيد امكان دسترسي به اطلاعات تماس خود را براي كاربران راحت كنيد و اين اطلاعات را در نزديكترين، در دسترس ترين و ساده ترين جاي ممكن قرار دهيد تا كاربران بتوانند به سادگي با شما ارتباط برقرار نمايند. برخي افراد ترجيح مي دهند تماس تلفني بگيرند، برخي ترجيح مي دهند ايميل بفرستند، برخي دوست دارند در تلگرام پيام بگذارند و ... شما بايد تمامي راه هاي ارتباطي را براي كاربران ميسر نماييد. با وجود آنكه تعداد افرادي كه دوست دارند حضورا به شما مراجعه نمايند بسيار كم است اما شما بايد براي ايجاد اعتماد در كاربران آدرس خود را نيز در صفحه تماس با ما در وب سايت خود قرار دهيد. قرار دادن آدرس يك محل ثابت در صفحه تماس با ما موجب مي شود كه كاربران راحت تر به شما اعتماد نمايند و بدانند كه شما بجز يك فروشگاه اينترنتي يا مجازي يك محل ثابت نيز داريد كه مي توانند در صورت لزوم به آن مراجعه نمايند.

4-صفحه CTA يا Call To Actionدر برخي از وب سايت ها CTA به صورت يك بخش مجزا در تمامي صفحات آنها قرار داده مي شود، برخي ديگر CTA را به عنوان بخشي از صفحه تماس با ما در وب سايت خود قرار مي دهند و برخي از صاحبان وب سايت ها نيز يك صفحه مجزا به CTA اختصاص مي دهند.

دقيقا همان طور كه در فروشگاه ها نياز است يك نفر فروشنده وجود داشته باشد كه افراد مراجعه كننده را به مشتري تبديل نمايد و آنها را به سمت خريد سوق دهد در وب سايت نيز بايد چنين نيرو محركه اي وجود داشته باشد تا كاربران را متقاعد كند كه كار مد نظر شما را انجام دهند.

امتیاز:
بازدید: 5
برچسب:
:
[ 1397/3/12  ] [ ۰۶ ] [ software-web ] [ ]
[ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 27
دیروز : 20
افراد آنلاین : 1
همه : 933
چت باکس
امکانات وب